07:03 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آژانس بین المللی انرژی

عربستان خواستار نظارت بیشتر آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد
نماد برتر- شورای وزرای عربستان خواستار ادامه کشف فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای ایران و سایت های محرمانه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.
ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد
نماد برتر- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌ ملل گفت: تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.۶ به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی سازی و جداسازی اورانیوم ۲۳۸ از اورانیوم ۲۳۵ است.
چین یک تنه پشت بازار نفت ایستاد
نماد برتر- چین امسال به عنوان بزرگترین پشتیبان بازار جهانی نفت ظاهر شده و در هفته های گذشته خرید از صادرکنندگانی نظیر روسیه، آمریکا و آنگولا را افزایش داده است.
تاثیر واکسن کووید ۱۹ روی سیاست تولید اوپک پلاس
نماد برتر- بازارهای نفت ممکن است از چشم انداز واکسن ویروس کرونا به شوق آمده باشند اما اوپک پلاس نمی تواند چنین پیشامدی را جشن بگیرد.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
جهش قیمت نفت دوام نیاورد
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانی نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند احیای اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، حدود دو درصد سقوط کرد.
برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ روستا برق‌رسانی شده است، از برنامه‌ریزی برای برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
ضربه قرنطینه‌های اروپایی به دورنمای تقاضا برای نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد
نماد برتر- نفت عمده رشد قیمتی که شب گذشته تحت تاثیر نشانه های به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس به دست آورد را در معاملات روز سه شنبه حفظ کرد اما نگرانیهای عرضه و تقاضا روند افزایشی قیمتها را محدود کرد.
موج دوم کرونا به تقاضای نفت ضربه شدیدتری زد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در مجمع انرژی هند ۲۰۲۰ سراویک اعلام کرد موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان تاثیر شدیدتر از حد انتظاری روی تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.
مذاکرات توتال برای سرمایه گذاری در پروژه‌های گازی عراق
نماد برتر- شرکت توتال در حال بررسی سرمایه گذاری در پروژه‌های گاز طبیعی در عراق است.
تشدید فشار بر اوپک پلاس برای تغییر برنامه افزایش تولید
نماد برتر- افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و ضعیفتر شدن روند احیای تقاضا برای نفت، فشارها روی اوپک پلاس برای تغییر روند برنامه افزایش تولید نفت را تشدید کرده است.
انرژی خورشیدی ارزان‌ترین سوخت تولید برق می‌شود
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا پیش بینی کرد تجدیدپذیرها در دهه جاری از زغال سنگ به عنوان محبوبترین سوخت تولید برق سبقت خواهند گرفت.
آرامکو: بدترین مقطع بازار نفت پشت سر گذاشته شد
نماد برتر- مدیرعامل آرامکو در سخنانی اظهار کرد بدترین مقطع بازار نفت قطعا پشت سر گذاشته شده و تقاضای جهانی برای نفت رو به بهبود بوده و در حال حاضر به ۹۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.
مذاکرات عراق با BP و توتال برای سرمایه گذاری گازی
نماد برتر- عراق در خصوص سرمایه گذاری در تولید گاز که به همراه نفت در میدان نفتی رومیله استخراج می شود با شرکت BP و در خصوص سرمایه گذاری در دو میدان گازی با شرکت توتال به مذاکره پرداخت.